6ix9ine's Album Art RIPS OFF a Young Tumblr Artist???



Tumblr post:

Original art:

Day69 Artist’s IG Page:

Tekashi’s IG Page:

Nguồn:https://inkstitch.net/

Views:
50
Article Tags:
Article Categories:
Giải Trí

All Comments

  • I know this is nothing compared to the other horrible things 6ix9ine has done, but something about this plagiarism incident still pisses me off. I think it's because 6ix9ine is a world-famous musician and he (or someone in his crew) felt no qualms about stealing an obscure artist's work without crediting them or acknowledging them in any way. It's not illegal, but it's incredibly shitty and inconsiderate of him to have done that. This is some poor jobbing artist who could only dream of having the attention he's undeservedly received. The least he could have done was specify that the cover art was based off another illustration but it either didn't cross his mind or he just doesn't care. I hate it when rich and famous twatheads like 6ix9ine take advantage of small, unknown people like this artist. It's not fair and it's not right.

    Κ ο μ ν η ν ό ς February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I would of sued lol

    zat rat February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Name of album??

    jose cruz February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Damn melon, it was kinda cruel when u Said 69 should rape that girl and when u called her a bitch 14 times

    Topi Topealaa16 February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • its a parody

    Wil E. Haze February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Sorry to be THAT person but the original artist (cryptidsp00n) is non binary, they go by they/them pronouns, also can you LGBT- phobic not attack me on this, thanks

    Eli February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • The rip off literally looks like a really bad OC

    TheReaders And TheWriters February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • The artist who stole the piece has the most inconsistent art style ever. You can tell the majority of his work is traced by some things…very pathetic

    Abigail Eldritch February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Adventurthony Timetano

    philly_ sports February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Picasso- “Good artists copy, great artists steal.”

    I don’t agree… i dont even know what he meant, but i think he’s on to something… 🤔

    A man February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • guys scribs isn’t a girl they use they/them

    Alexander Roswell February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • BRO WTF ARE YOU TALKING ABOUT 😂😂 is no that artist who did the art cover loool you fucking STOOPID is alexmdc on instagram you fuckking stoopid no informative son of a bitch

    YOUTUBE DRAMA February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Bullshit

    Splattr February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • That background really is straight up a composite of the Adventure Time setting.

    Keith Berwanger February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Are you 60

    Aaron Underwood February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • And the 6 9 was my brothers b day cake…..

    theonenani ʕ•ᴥ•ʔ February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Something funny: My dad is friends with 6ix9ine. ._.

    An emo tatertot February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Lol unless his art is copied line by line, color by color; they gotta shut tf up 😂 its CLEARLY not traced considering how different the hair and other little details were done, and second its just adventure time style so… nothing wrong w using someones or more specifically a SHOWS style to make your own art🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️ Nobody owes the ‘original’ artist anything. You should know this by now .

    Alaa Atari February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • It's adventure time what do you mean

    Emanuel ponce February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • It’s not the same character bro!

    frank hernandez February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Basically if you put template for free on internet, so ppl can use it. Don't be mad if ppl make money off non protected content. PROTECT YOUR SHIT.

    Geek Sensei February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I dont think 69 has a inch of talent…he steals everything…..

    Robin Ryan February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I guess he did. I thought it was just some adventure time stuff

    Milkweed Gaming February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • most rappers are a sack of shit

    bkminchilog1 February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Why not just ask the fucking artist to design a cover for you

    Robbie Clark February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Gay as fuck. How can you be a gangbanger, but you live in the candy kingdom

    Clay Soggyfries February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • This is awful!! Thanks for covering these events!

    S P O O P Y B O I February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • 6ix9ine had no idea and he apologized for it

    Grave Yard February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Did anyone notice that the album art changed on Spotify?

    Codename: Bella February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • This shit look like something of Adventure Time

    Sammie Fowler lll February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Rips off adventure time

    Pineapple 303 February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Bruh they both stole that art from adventure time. No plagiarism. If anything they both ripped of the shows art.

    FLY SOG This username February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I thought of adventure time

    Alex Di Blasio February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I'd feel betrayed, but proud.

    Quackin Panda February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Im a fan of galitcbun/scribs their art is amazing and then I heard of this album that ripped off at her and I was upset, im not blaming it on the song artist but this is just sad 😢

    TheLord SawYou February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • just inspired by Adventure Time, nothing to get butthurt over.

    spicy February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I’m following that artist and they’re super cool!! It’s really a shame that they didn’t get any credit for the album cover and it’s super unfair

    ayyymy February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • I can't believe some of the people defending the guy who traced they're art. Are some of you brain dead? It doesn't matter that it's fan art. They still drew it and the person who copied is tracing it and making a profit. That's an extremely shitty thing to do. Also thank you for making this video and informing people on the situation.

    Jewels Beckley February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • the album art obv rips off adventure time; is it the shocking it would do the same from other artists?

    Miranda M February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • If you’re gonna blaze him, then you need to get at CZARFACE!! I can send you all the covers that mishka jacked the art from

    Monolith G Tattooing February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • maybe he didnt know?

    iamyeriii February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Bring back your meme channel you homo

    joe bob February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Oh man I follow Spoon that's crazy

    Slushie February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • This dude stole that background from adventure time

    Shaun Hicks February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Lol the rapper made a sonic oc

    Zeroblade February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • It sucks anyway

    Leo Vuitton February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • Lol designers do the same thing everyday

    Rob Purvis February 15, 2020 6:05 pm Reply
  • he’s lazy as shit. i wouldn’t be surprised if he didn’t even write his own shitty bars too.

    B L U E February 15, 2020 6:05 pm Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *